Vrabčáci po Velikonocích

Množiny, příslovce i cesta Evropou
Autor: Karolína
Tento týden jsme navázali na mnoho rozdělaných témat, prohloubili znalosti a pustili se do nových výzev – od gramatiky přes matematiku až po společné plánování cesty po Evropě.
V českém jazyce jsme se věnovali příslovcím – rozlišovali jsme jejich druhy (místo, čas, způsob, míra, příčina) a učili se je bezpečně poznat v textu. Zároveň jsme si připomněli pravidla pro psaní čárek ve větách se spojovacími výrazy, včetně spojek, příslovcí a zájmen.
V matematice jsme se věnovali množinám – naučili jsme se, co je Vennův diagram, co znamená průnik a sjednocení množin. Nejprve jsme na dvoře udělali dva velké kruhy z provazu a každý Vrabčák se pohyboval prostorem podle příslušnosti k dané množině. Poté pracovali děti vlastním tempem s učebnicí a pracovní msešitem. Kromě toho proběhly opravy ověřování z úhlů a výpočtů obsahu.
V Člověku a jeho světě jsme se nejprve vydali do Evropy – pracovali jsme s mapou, učebnicí a vyplnili pracovní list o sousedních státech Česka. Zahájili jsme také projekt Evropa všemi smysly – každá skupina si vylosovala jeden sousední stát a v následujících týdnech ho představí ostatním. V dějepise jsme se ponořili do období první republiky – dozvěděli jsme se, jak tehdy lidé žili, jak se rozvíjel průmysl, školství a kultura. Sledovali jsme ukázku z představení Osvobozeného divadla s Janem Werichem a Jiřím Voskovcem a mluvili o jejich významu v období před nástupem nacismu.
V anglickém jazyce si Vrabčáci zahráli hru v týmech na procvičení protikladů, sloves a popisu osoby. Seznámili se s novými zvířaty. V hudební výchově jsme se začali ladit se na blížící se oslavy školy JS (18. května). V tělocviku jsme si vyzkoušeli opičí dráhu poslepu, při které bylo nutné důvěřovat spolužákům, navigovat a být navigován – a výborně nám to šlo!
Zkrátka, byl to týden plný spolupráce, zamyšlení i hravého objevování.