Vrabčáci přivítali jaro

Vítání jara, prezentace projektů i práce s úhloměrem
Autor: Karolína (Vrabčáci)
Tento týden jsme přivítali jaro opravdu stylově! Ve čtvrtek proběhlo tradiční Vítání jara spojené s úklidem pozemku u řeky. Děkujeme všem rodičům, sourozencům i přátelům školy, kteří dorazili pomoci. Díky vám se nám podařilo učesat celý pozemek a udělat velký kus práce. Děti si to navíc opravdu užily – ať už šlo o hrabání, přenášení větví nebo likvidování křídlatky. V pátečním ranním kruhu s nadšením sdílely, jak moc je společné tvoření i řádění bavilo. Takové chvíle krásně podporují třídního ducha i spolupráci.
V českém jazyce jsme opakovali shodu přísudku s podmětem, včetně několikanásobného podmětu. Navázali jsme i na dříve probírané pravopisné jevy, které jsme vysvětlovali a procvičovali. Věnovali jsme se také prezentacím – připravovali jsme a nacvičovali prezentační dovednosti - pro školní prezentaci skupinových projektů. Děti se postupně učí, jak strukturovat sdělení, udržet pozornost posluchačů a vystupovat s jistotou.
V matematice jsme se ponořili do světa úhlů – seznámili jsme se s pojmy jako přímý a plný úhel, učili jsme se je poznávat, vyznačovat pomocí vlastního těla i pohybem ručiček na hodinách. Postupně jsme se dostali k měření úhlů úhloměrem a dopočítávání vnitřních úhlů v trojúhelníku.
V předmětu Člověk a jeho svět jsme si zopakovali období 1. světové války. Také jsme dokončili a prezentovali naše skupinové projekty Ekosystém v krabici – Vrabčáci představili mladším spolužákům svá ztvárnění savany, tajgy, mírného pásu, polárních oblastí či tropického lesa. Prezentace se tentokrát konaly před celou školou, a děti tak získaly cennou zkušenost s veřejným vystupováním.
V anglickém jazyce jsme uzavřeli lekci 6 – věnovali jsme se slovní zásobě na téma zálib a domácích prací, opakovali jsme přítomný čas prostý, tvoření otázek a odpovědí, a zaměřili se na správné používání -s v 3. osobě jednotného čísla. Součástí výuky byla i konverzace ve dvojicích a práce s poslechovým textem. Děti si připomněly také práci s učebnicí a prosíme, aby si ji pravidelně nosily – v poslední době se často stávalo, že několik žáků nemělo materiály připravené.
V akcí Markétina dopravní výchova jsme opakovali dopravní výchovu, ve které jsme si připomněli pravidla bezpečného chování jako chodci, cyklisté i spolujezdci v autě nebo na koloběžce.
Nechyběl ani tělocvik, tentokrát ve znamení sprintů, florbalu a míčových her – děti se hýbaly, soutěžily a navzájem povzbuzovaly.
Postupně se také Vrabčáci připravují na tripartity – každý Vrabčák dostal list pro sebehodnocení, který mu pomůže zamyslet se nad tím, co se mu daří a co by chtěl zlepšit.
Byl to týden plný spolupráce, sdílení a aktivního učení – těšíme se, co přinese ten další!